Anasayfa / Politika / Yavuz Oğhan’dan Sputnik’e Davutoğlu yanıtı

Yavuz Oğhan’dan Sputnik’e Davutoğlu yanıtı

Yeni parti kurma hazırlığındaki eski Başbakan Ahmet Davutoğlu’nu programa çıkaran gazeteci Yavuz Oğhan’ın RS FM ve Sputnik’teki görevlerine son verilmesi üzerine başlayan tartışma sürüyor. Sputnik Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Mahir Boztepe, Oğhan’ı röportajı yapmaması için uyardıklarını, Davutoğlu’nun kendileri açısından haber değeri olmadığını söyledi. Oğhan, “Davutoğlu’nun söyleyeceklerinde haber değeri görmeyecek olan kendisine gazeteci demesin” diye yanıt verdi.

BOZTEPE’NİN ‘TARAFSIZ HABER AJANSI’ İDDİASI

Oğhan’ın işine son verilmesinin ardından gelen tepkilere yanıt veren Mahir Boztepe, Oda TV’de yer alan habere göre, “Röportajın yayın politikamız gereği yapılmaması yönünde kararı biz Yavuz Bey’e ilettik, ancak buna rağmen yapıldı. Genel Yayın yönetmeni olarak röportajdan iki gün önce haberim oldu. Haber değerinin olduğuna inanmıyoruz” dedi.

Boztepe, Oğhan’ın ‘eski Başbakan’a yakınlığıyla bilinen Tarafsız Haber Ajansı’nı kurup yönettiğini’ de öne sürerek şöyle konuştu: “Bu röportaj bizim işimiz değil, ama medyada RS FM diye alıntılanırsa programı bitireceğiz. Öncesinden bu uyarı yaptık. Biz yayın politikamız gereği, Davutoğlu gibi bir figürü önemsemiyoruz ve açıklamalarının bizim üzerimizden yayılmasını istemiyoruz. Haber değerinin olduğuna inanmıyoruz. Tarafsız Haber Ajansı, kamuoyuna böyle yansımasa bile, Davutoğlu’nun tanıtımını yapmak için kullanılıyor. Yavuz Oğhan’la yapılan sözleşmemiz gereği böyle bir durumu kabul edemeyiz. Biz Sputnik olarak Davutoğlu’nun ajansı ile yan yana görünmek istemiyoruz.”

OĞHAN: O AJANS DAVUTOĞLU’NUN DEĞİL

Boztepe’nin sözlerinin ardından kişisel Twitter hesabından paylaşımlarda bulunan Oğhan ise şunları söyledi:
“Ahmet Davutoğlu’nu üç sene sonra canlı yayına çıkarma şansı olup da buna hayır diyecek, söyleyeceklerinde haber değeri görmeyecek olan kendisine gazeteci demesin. Dört yıl RS FM’de özgürce program yaptım doğru, tersi olsaydı dört yıl değil dört gün sonra vedalaşırdık, e bu da bugün yaşananları anlatmaya yeter. ‘Tarafsız’ Davutoğlu’nun ajansı değil bir haber ajansıdır, Türkiye’deki medya düzeninden şikayet edenlerce desteklenmektedir, tarafsızlığını merak eden siteyi takip etsin. Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz. Dört yıl önce programa başladığımda da bana ait bir internet sitesi (http://bidebunuizle.com ) vardı, 3 ay önce de ‘Tarafsız’ kuruldu, peki sorun niye bugün yaşandı?”

Gazeteciler Yavuz Oğhan, İsmail Saymaz ve Akif Beki’nin Sputnik Türkiye ve RS FM bünyesinde yaptıkları radyo programları, ‘bidebunuizle’ isimli YouTube kanalında eski Başbakan Davutoğlu’yla program yapmalarının ardından sonlandırılmıştı. Oğhan’ın ekibinden iki editörün de işine son verilmişti.

Kontrol Edin

Kayyum’un ilk icraatı: 40 çalışanın işine son verildi!

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi’ne atanan kayyım yönetimi göreve gelir gelmez 29 memur, 8 işçi, 1 daire …